ایسنا/گیلان معاون فرهنگی کانون های مساجد کشور، رویداد «مثل چراغ» را نوعی بسترسازی برای تبیین دانست و یادآور شد: برای اینکه جوانان و نوجوانان در مسیر افشای نور و حقیقت حرکت کنند، باید مثل چراغ روشنی ایجاد کنند.


مهدی مقدم امروز، ۲۸ دی ماه در حاشیه آیین رونمایی از رویداد فرهنگی و هنری «مثل چراغ» که در مسجد امام جعفر صادق(ع) رشت برگزار شد در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در استفاده از ابزار هنر با دو رویکرد مواجه هستیم، اظهار کرد: یک رویکرد قبولاندن یک سری مفاهیم و مبانی نظری و رویکرد دوم ارائه یک سری مفاهیم و مبانی است.


وی رویکرد غرب در استفاده از ابزار هنر و رسانه را قبولاندن یک سری مفاهیم و مبانی دانست و افزود: غرب با استفاده از ابزار هنر و رسانه تلاش می کند معارف مورد نظر خود را حتی به طرق غیر اخلاقی یعنی دروغ و بزرگنمایی به مخاطب مقبولاند.


معاون فرهنگی و هنری ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد، رویکرد نظام اسلامی در استفاده از ابزار هنر را صرفا ارائه یک چهره رئال و واقعی از یک محتوا و مفهوم دانست و تصریح کرد: بناست صرفا گفتمان خودمان را بیان کنیم که به معنی اتم و اکمل «تبیین» است.


وی با بیان اینکه رویکرد انقلاب اسلامی پرهیز از استفاده ابزاری از هنر است، گفت: برای ارائه معارف و مفاهیم و محتواها نیازمند هنرمند و ابزار هنری و حتی مهارت های هنری هستیم؛ همچنین باید در حوزه تربیت از افرادی کمک بگیریم که پیرو حق و حقیقت و اخلاق برای بیان هنری یک مفهوم باشند؛ نه دوستدار مادیات و دروغ و جلوه.


معاون ستاد عالی کانون های مساجد، رویداد «مثل چراغ» را نوعی بسترسازی برای تبیین دانست و یادآور شد: برای اینکه جوانان و نوجوانان در مسیر افشای نور و حقیقت حرکت کنند، باید مثل چراغ روشنی ایجاد کنند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *