سیستم‌های ضد هوایی و سلاح‌های سبک؛ کمک جدید نظامی آمریکا به اوکراین


نیویورک – ایرنا – یک مقام آمریکایی درباره بسته جدید کمک ۲۰۰ میلیون دلاری واشنگتن به اوکراین…


  • همراهی فرانسه و آلمان؛ تازه‌ترین مواضع اروپا در قبال اوکراین

    تهران-ایرنا – مارین لوپن کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه اعلام کرد، کمک‌های تسلیحاتی غرب به کی‌یف مانند شرکت در جنگ اوکراین است.


    به گزارش ایرنا از “اسپوتنیک”، لوپن در مصاحبه با تلوزیون “بی اف‌ام تی وی” گفت: جنگ با روسیه شدید خواهد بود و او نمی‌خواهد فرانسه در چنین جنگی شرکت کند. 


    وی تاکید کرد: بهترین راه برای کمک به اوکراین دستیابی به صلح است. 


    این سیاستمدار فرانسوی همچنین در ارتباط با تحریم‌های غرب علیه روسیه گفت، وی با محدودیت‌هایی که “مردم فرانسه اولین قربانیان آن هستند” مخالف است. 


    لوپن توضیح داد: تحریم گاز و نفت روسیه پیامدهای فاجعه باری برای فرانسوی‌ها خواهد داشت. من نمی‌خواهم قدرت خرید، شغل‌ مردم و اقتصاد فرانسه را قربانی کنم. 


    وی همچنین از سیاست امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در استفاده از وضعیت اوکراین برای ترساندن مردم فرانسه انتقاد کرد. 


    لوپن یکی از جدی‌ترین رقبای مکرون در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری فرانسه است. قرار است انتخابات فرانسه در دو مرحله در روزهای ۱۰ و ۲۴ (۲۴ فروردین و ۲ اردیبهشت) آوریل سال جاری میلادی برگزار شود و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که لوپن پس از رئیس جمهور کنونی فرانسه، در رتبه دوم قرار دارد. 


    مکرون ماه گذشته نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه را اعلام کرد. 


    آمریکا، کانادا، آلمان، سوئد، فرانسه و سایر کشورهای اتحادیه اروپا به همراه انگلیس از جمله کشورهایی هستند که به کی‌یف کمک‌های نظامی و مالی ارائه کرده‌اند.


    پاریس تجهیزات دفاعی و سوخت به اوکراین ارسال کرده است. آلمان تاکنون یک هزار سلاح ضد تانک، ۵۰۰ موشک زمین به هوای استینگر، ۹ توپ هویتزر، ۱۴ خودروی زرهی و ۱۰ هزار تن سوخت به اوکراین ارسال کرده است. نروژ نیز تاکنون ۲ هزار سلاح ضد تانک‌ “ام ۷۲” به اوکراین تحویل داده است. جمهوری چک روز یکشنبه اعلام کرد که مجموعه‌ای از تسلیحات نظامی به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار به اوکراین تحویل خواهد داد. 


    تداوم ارسال سلاح به اوکراین توسط آمریکا
    برگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته گزارش داد جو بایدن رئیس جمهور آمریکا قصد دارد هفته آینده به وزارت خارجه دستور دهد تا کمک فوری نظامی به ارزش ۲۰۰ میلیون دلار به اوکراین ارائه شود. 


    همچنین کنگره آمریکا در این هفته کمک اضافی به اوکراین به ارزش ۱۳.۶ میلیارد دلار را تصویب کرد که یک بودجه ۶.۵ میلیارد دلاری برای هزینه‌های ارسال نیرو و تسلیحات به اروپای شرقی و یک بودجه ۶.۸ میلیارد دلاری دیگر برای پناهندگان اوکراینی و کمک‌های اقتصادی به این کشور اختصاص می‌دهد. 


     روسیه ارسال تسلیحات به کی‌یف را محکوم کرده و به واشنگتن در مورد عواقب انجام این کار هشدار داده است. 


     مسکو در هشداری به آمریکا اعلام کرده که همه این تسلیحات اهدافی مشروع برای نیروهای روسیه خواهند بود. 


    ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد. 


    پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند. 


    همزمان با ادامه جنگ در اوکراین، واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است. 



    آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

  • You might also enjoy:

    Leave A Comment

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *