رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری محلس شورای اسلامی ضمن ارزیابی مثبت از فعالیت های جهاد دانشگاهی در حوزه های مختلف گفت: آینده روشنی را برای مجموعه جهاد دانشگاهی پیش بینی می کنیم.


به گزارش ایسنا، علیرضا منادی سفیدان بعد از ظهر امروز شنبه (۱۳ اسفند) در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه گزیده ای از دستاوردهای شاخص جهاد دانشگاهی که در مجلس برگزار شده در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال و تأکیدات ویژه برای توسعه اقتصاد دانش بنیان، جهاد دانشگاهی در کنار سایر شرکت‌های دانش بنیان موفق شد که سال گذشته رکورد گردش مالی ۴۰۰ هزار میلیارد تومانی را ثبت کند که باید با حمایت‌های قانونی از شرکت‌های دانش بنیان این حوزه را تقویت کرد.


وی ضمن اشاره به تشکیل ۸۰۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور تصریح کرد: جهاد دانشگاهی یکی از پیشگامان عرصه دانش بنیانی کشور بوده و امروز شاهد دستاوردهای جهاد دانشگاهی در این نمایشگاه بودیم که برای ما ارزشمند است.


نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی  دستاوردهای جهاد دانشگاهی در حوزه پزشکی، ناباروری، مبارزه با بیماری‌‎های سرطانی، کیت جدید تشخیص شیمی درمانی و فعالیت‌ در حوزه سلول های بنیادی و حوزه های علوم انسانی، فرهنگی و قرآنی را از جمله اقدامات مثبت این نهاد برخاسته از انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: قطعا جهاد دانشگاهی در سال آینده بیش از پیش مورد حمایت قرار خواهد گرفت.


منادی سفیدان با یادآوری فعالیت‌های مثبت پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی که منجر به تولد فرزند برای زوجین نابارور شد، افزود: این تلاش‌های پزشکی در راستای جوانی و افزایش جمعیت بوده و در کنار این اقدامات، جهاد دانشگاهی در حوزه صنعتی و کشاورزی نیز اقدامات بسیار خوبی برای اهداف اقتصادی کشور انجام شده است.


منادی سفیدان اقدامات جهاد دانشگاهی را بسیار مثبت و کارآمد دانست و تاکبد کرد: بعد از ۴۰ سال آینده روشنی را برای مجموعه جهاد دانشگاهی پیش بینی می کنیم.


وی در پایان گفت: مجلس و کمیسیون آموزش کمک خواهد کرد تا حمایت خوبی از جهاد دانشگاهی صورت گیرد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *