تهران- ایرنا- سرپرست فدراسیون بسکتبال گفت:‌ امیدوارم مجمع در زمان مقرر خود برگزار شود تا رئیس فدراسیون با قدرت کار خودش را آغاز کند، ‌تا این لحظه اسامی افراد تایید شده اعلام نشده اما تا زمان برگزاری انتخابات فرصت داریم و تا از آن زمان اسامی به دست ما خواهد رسید.


مهیار عسگریان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: برخی گمانه زنی هایی می کنند که درست نیست. اسم هایی را مطرح می کنند که از واقعیت به دور است. تا این لحظه اسامی افراد تایید شده برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون بسکتبال به دست ما نرسیده اما هنوز فرصت داریم و تا زمان باقی مانده این مهم انجام خواهد شد تا رئیس فدراسیون انتخاب شده با قدرت به کارش ادامه دهد.


وی تاکید کرد: من دربین کاندیداها نیستم و تنها هدف من مدیریت شرایط موجود تا انتخاب رئیس فدراسیون است. اولین اولویت ما رقابت های تیم ملی بسکتبال ایران در پنجره های جام جهانی است و از روزی که آمدم همه حرف ها را شنیدم اما بر اساس یک خرد جمعی تصمیم گیری کردم تا منافع فدراسیون و خانواده بزرگ بسکتبال حفظ شود.


سرپرست فدراسیون بسکتبال در واکنش به خداحافظی دبیر این فدراسیون پس از حضور وی به عنوان سرپرست و استعفای نایب رئیس بانوان در ساعات گذشته یادآور شد:‌ در این مورد واقعا مشکلی نداشتیم. دبیر فدراسیون وقت نظرش این بود که اختلاف سلیقه ای وجود دارد، ‌ هر چند من از وی خواستم بماند و به ما کمک کند اما نظرش بر جدایی بود.

وی در مورد فریده شجاعی هم باید به این نکته اذعان کنم که وی یکی از سرمایه های بسکتبال به شمار می رود اما با توجه به شرایط فدراسیون طبیعی است که هیات رئیسه قبلی به دلیل پایان دوره کاری فدراسیون و انتخابات جدید به پایان دوره خود رسیده است. با انتخابات جدید و مشخص شدن سکان دار فدراسیون دوباره اعضای هیات رئیسه انتخاب خواهند شد و امیدوارم دوباره سرمایه های این رشته در کنار هم جمع شوند و برای اعتلای این ورزش کار و تلاش کنند.

عسگریان اضافه کرد:‌ نکته دیگر در مورد نایب رئیس بانوان فدراسیون این است که زمانی که من آمدم این صحبت مطرح بود که وی قصد خداحافظی داشته اما ما تا امروز از حضور این سرمایه بسکتبال استفاده کردیم و باید این سرمایه ها برای ورزش حفظ شوند.  


وی در پاسخ به این سوال که در چنین شرایطی کارهای فدراسیون چگونه پیش می رود، تاکید کرد: کار بر اساس نظر یک نفر یا یک تصمیم پیش نمی رود، ‌ در لیگ برتر دیدیم که برخی از بازیکنان و تیم ها مبتلا به کرونا شدند و با نظر سرمربی تیم ملی و تصمیم جمعی و برای این که منافع تیم ملی بسکتبال حفظ شود لیگ را تعطیل و اردوی تیم ملی را هم یک هفته جلوتر آوردیم تا شرایط تحت کنترل باشد.


سرپرست فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: اولویت اول کار ما در این روزها پنجره جام جهانی است و تیم ملی باید در روزهای ۵ و ۸ اسفندماه به ترتیب با قزاقستان و سوریه دیدار کنند. این دوره سرپرستی باید طی شود و من هم تمام تلاشم را به کار گرفته ام که این امانت را تا روز انتخابات به درستی حفظ کرده و دوباره به خانواده بزرگ بسکتبال پس بدهم.


وی گفت: من با هیچ کس اختلاف سلیقه ندارم چرا که مدیریت بر اساس خرد جمعی صورت می گیرد و مهم منافع کلی است. در همین روزها تمام کارهای فدراسیون طبق روال خود پیش می رود و با تمهیداتی که در نظر گرفته شده همه چیز با همدلی و وفاق انجام می شود.


گفتنی است مجمع انتخابات فدراسیون بسکتبال قرار است روز چهارشنبه بیستم بهمن ماه سال جاری برگزار شود.


You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *