تهران- ایرنا- منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، در حمله افراد مسلح به پایگاه نظامی در شمال بورکینافاسو ۱۰ نفر از جمله پنج نظامی کشته شدند.


به گزارش ایرنا از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی گزارش دادند گروه‌های تروریستی مسلح به پایگاه نظامی گاسکندی در منطقه سوم حمله کردند که ۱۰ کشته به جا گذاشت.


بر اساس این گزارش، در این حمله به غیر از نیروهای نظامی پنج غیرنظامی نیز کشته شدند و خسارت‌های مالی بسیاری به جا گذاشته است.


اوایل ماه جاری میلادی (آوریل) نیز در حمله افراد مسلح در بورکینافاسو ۱۲ نیروی نظامی و چهار غیرنظامی کشته شده بودند.


در پی خشونت گروه‌های تروریستی در بورکینافاسو طی حدود هفت سال گذشته بیش از دو هزار نفر کشته شده و ۱.۵ میلیون نفر نیز مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند.


بر اساس آمارها حدود ۶۰.۵ درصد جمعیت حدود ۲۱ میلیونی بورکینافاسو را مسلمانان تشکیل می‌دهند و زبان رسمی آن نیز در گذر از استعمار به استقلال به فرانسه تغییر کرده و باقی مانده است.


این کشور با وجود فقر گسترده، عضو سازمان‌های مهمی همچون اتحادیه آفریقا (AU)، جامعه اقتصادی کشورهای آفریقای غربی (ECOWAS)، سازمان هماهنگ سازی حقوق تجارت در آفریقا (OHADA) و سازمان همکاری اسلامی است.


بورکینافاسو هر چند با شاخص توسعه انسانی ۰.۴۰۲ در سال ۲۰۱۵ یکی از ۱۰ کشور کمتر توسعه یافته جهان ارزیابی می‌شود، اما به دلیل جایگاه آن در تولید محصولات کشاورزی همچون پنبه که پس از مصر دومین کشور تولید کننده آفریقا رتبه بندی شده و منابع و معادن غنی همچون مس، آهن، روی و بیش از همه طلا دارد، می‌تواند برای هر کشوری مهم ارزیابی شود.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *