به دلیل همین منافع متنوع معنوی، اجتماعی و سیاسی و تأثیرات شگرف آن در زندگی مردم است که امام امیرالمؤمنین(ع) ترک حج از سوی جوامع اسلامی را موجب هلاکت آنان می‌دانند: «اللَّهَ اللَّهَ فِی بَیْتِ رَبِّکُمْ لَا تُخَلُّوهُ مَا بَقِیتُمْ فَإِنَّهُ إِنْ تُرِکَ لَمْ‏ تُنَاظَرُوا؛ خدا را خدا را، در مورد خانه پروردگارتان؛ هرگز آن را خالی نگذارید که اگر آن را ترک گویید، مهلت الهی از شما برداشته می‏‌شود.» (نهج‌البلاغه؛ نامه۴۷) از این رو باید گفت حج یک پدیده تمدنی بین‌المللی بی‌نظیری است که حکومت‌های اسلامی باید بیش از پیش قدر آن را بدانند و از آن برای تسریع در تحقق تمدن اسلامی بهره ببرند.


۴. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت سیزدهم که خود را خادم زائران بیت‌الله الحرام می‌داند، امسال و پس از وقفه‌ای دو ساله، برای برگزاری آرام، ایمن و مطمئن مراسم حج تلاش گسترده و برنامه‌ریزی مفصلی داشته است. در همین راستا، ۳۹ هزار و ۶۴۰ زائر در قالب ۲۹۸ کاروان، از ۱۸ فرودگاه کشور به سرزمین وحی اعزام شده‌اند که به طور متوسط ۲۸ روز در مکه و مدینه حضور خواهند داشت. عملیات حج امسال از ۲۲ خرداد آغاز شده است تا ۷ مردادماه ادامه خواهد یافت.


در پایان امیدوارم با لطف و عنایت خداوند متعال، مراسم حج امسال به بهترین شکل و در امنیت کامل برگزار شود و ملت ایران و همه مسلمانان جهان از منافع مادی و معنوی آن حداکثر بهره‌ را ببرند.










سرخط اخبار فرهنگ




مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *