تهران – ایرنا – وزیر راه و شهرسازی در جمع استانداران سراسر کشور خواستار تلاش بیشتر همه دستگاه‌ها برای تحقق نهضت ملی مسکن شد و گفت: باور داریم که می‌توان ساخت ۴ میلیون مسکن را اجرایی کرد.


به گزارش ایرنا، رستم قاسمی روز دوشنبه در نشست مشترک با استانداران که در محل وزارت کشور و با حضور احمد وحیدی وزیر کشور و معاونان وی برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.


وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت اجرای نهضت ملی مسکن تاکید کرد و گفت: ساخت مسکن خواسته مردم، تعهد دولت و قانون مجلس است.


قاسمی با اشاره به ثبت نام بالغ بر پنج میلیون نفر در سامانه مسکن ملی اظهار کرد: ساخت مسکن یک موضوع جدی است و در قالب نهضت ملی مسکن بر اساس نیاز و تقاضای هر منطقه انجام می‌شود.


وی خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات و چگونگی بازپرداخت آن با بانک‌ها توافق شده است و اکنون در اختیار بانک‌ها قرار دارد.


قاسمی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰۰ هزار واحد مسکونی در دست احداث است، بر تلاش استانداران برای تامین زمین به منظور شروع دو میلیون واحد مسکونی دیگر تاکید کرد.


وزیر راه و شهرسازی، تصمیم‌گیری درباره تغییر کاربری اراضی در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر را برعهده نهادهای مربوط استانی با هماهنگی استانداران دانست و افزود: باید از ظرفیت بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، اوقاف و همچنین انبوه‌سازان بخش خصوصی  در این زمینه استفاده کرد.


قاسمی با بیان اینکه بر اجرایی شدن نهضت ملی مسکن اهتمام و باور داریم، تصریح کرد: با پیگیری و همت جدی، می توان به ساخت چهار میلیون مسکن در کشور دست یافت.


وی فعال شدن بخش مسکن را موتور محرکی برای اشتغال‌زایی دانست و گفت: صندوق توسعه ملی نیز در این زمینه کمک خواهد کرد و در توافقی که با وزیر کشور داشته‌ایم هم شهرداری ها باید پروانه یا پیش پروانه ساخت را در مدت حداکثر  یک ماه صادر کنند.


وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۴ هزار کیلومتر جاده ریلی در ایران وجود دارد، بر همکاری همه بخش‌ها برای سرعت بخشیدن به توسعه حمل و نقل ریلی تاکید کرد.


قاسمی، حمل و نقل ریلی را در تقویت صادرات و ترانزیت کالا بین کشورهای همسایه مهم دانست و خاطرنشان کرد: با تاکیدهای رئیس جمهور و اقدامات در حال انجام، اتفاق بزرگی در حوزه حمل و نقل کشور رقم خواهد خورد.


وی ادامه داد: موافقتنامه‌های خوبی با همسایگان ایران برای ترانزیت کالا داریم که در صورت تکمیل گذرگاه شمالی، می‌توان ترانزیت کالا از همسایگان شمالی به کشورهای دیگر را تسهیل و درآمدزایی خوبی برای کشور ایجاد کرد.


تاکید بر اولویت بخشی به شهرهای کوچک به جای کلان شهرها، ترمیم بافت فرسوده، توجه جدی به مسکن روستایی، حذف تشریفات زاید و همچنین لزوم پشتیبانی بانک‌ها بخشی از نظرات استانداران کشور در این نشست بود.



You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *