تهران – ایرنا – وزیر امور خارجه در دیدار نوروزی با رئیس مجلس شورای اسلامی، پیشبرد اهداف خارجی دولت، تعامل مثبت مجلس و وزارت خارجه، دیپلماسی فعال اقتصادی، توسعه همه جانبه مناسبات خارجی و بین المللی و تلاش برای حمایت از ایرانیان مقیم خارج از کشور را مهمترین اولویت های این وزارتخانه در سال جدید برشمرد.


به گزارش ایرنا، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به همراه معاونان و جمعی از مدیران ارشد وزارت امور خارجه با محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند.  


وزیر امور خارجه در این دیدار نوروزی، افزون بر برشمردن مهمترین اولویت های این وزارتخانه در سال جدید، خواستار همفکری و مساعدت بیش از پیش نمایندگان ملت در جهت دستیابی به اهداف سیاست خارجی شد.‌

امیرعبداللهیان همچنین ضمن اشاره به تشکیل شورای عالی ایرانیان از سوی رئیس جمهور، خواستار تلاش مجلس در جهت تدوین و تصویب قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور و نیز حل مشکلات آنها بویژه در زمینه تابعیت مضاعف شد و اقدامات مجلس شورای اسلامی در این خصوص را زمینه ساز تعامل بیش از پیش دولت با هموطنان مقیم خارج توصیف کرد.

در این نشست همچنین دو تن از معاونان وزارت امور خارجه ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات حوزه های سیاسی و اقتصادی، خواستار مساعدت مجلس و کمیسیونهای مربوطه در جهت دستیابی به اهداف سیاست خارجی و عبور موفقیت آمیز کشور از شرایط تحریمی جاری شدند.‌


محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی ضمن ابراز خرسندی از همکاری های متقابل مجلس و وزارت امور خارجه،‌ حل مشکل هموطنان ایرانی مقیم خارج از کشور را جزو وظایف ذاتی خانه ملت دانسته، کمک به حل مشکلات خارجی بویژه گسترش روابط با همسایگان را در صدر برنامه های مجلس شورای اسلامی توصیف کرد.


وزیر امور خارجه و جمعی از مدیران ارشد وزارت امور خارجه همچنین با حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رییس قوه قضاییه دیدار و از رهنمودهای وی در آغاز سال جدید بهره مند شدند. 

رییس قوه قضاییه در این دیدار بر اهمیت تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور و توسعه مناسبات خارجی و بین المللی در راستای منافع ملت تاکید کرد.




آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40

You might also enjoy:

Leave A Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *